Over water en blauwe tenen.

Zoals reeds gemeld ging ik tijdens de paasvakantie naar mijn allereerste folkbal. Klein en gezellig was een goede beschrijving. But I wanted more. Na wat rondgesurf bleek er op dinsdag 28 april een boombal te zijn in Gent. Na voorzichtig gepolst te hebben bij I. vond ik zowaar een danspartner in crime (ja, ik vind dat een leuke uitdrukking en gebruik die zoveel als ik wil). Vanuit Leuven (waar ik vandaag trouwens mijn 17e dag stage liep, nog maar drie te gaan -wat ik stiekem erg jammer vind) nam ik de trein (met trouwens een be-la-che-lijk duur treinticket, en te denken dat ik nog niet volle pot moet betalen ook niet) naar de stad waar meer water is dan weg (echt waar!). Aangezien ik nog aan het werken ben aan een belangrijke taak (aren’t they all), ga ik me niet wagen aan een al te uitgebreid verslag. In feite is dat ook niet nodig, want ‘t boombal in De Centrale (prachtige locatie overigens, I heart oude fabriekshallen) is in één woord te beschrijven:
Fantastisch. Geweldig (druk). Gezellig. Sociaal. Vermoeiend. Levensvreugdebrengend.
U mag kiezen uit één van de voorgaande woorden, allen zijn van toepassing. Ik vergeet soms hoe gelukkig dansen me maakt.

‘t Volgende bal vindt bovendien plaats op het Ladeuzeplein in Leuven volgende week donderdag, en laat ik nu geheel en al toevallig op donderdag steeds stage lopen in dat stadje. De week daarna, op 15 mei, komt het boombal zowaar naar mijn eigen voordeur(en)! Of toch bijna, ‘t is in Deurne te doen. Als je denkt dat ik overdrijf, ben je duidelijk nog nooit naar een folkbal geweest.

And now for something completely different: onder het motto ‘laten we eens iets compleets anders ondernemen’, ga ik volgende week dinsdag naar het Brussels Girl Geek Dinner, dat ondanks zijn naam zal doorgaan in Antwerpen. Een kleine voetnoot: er komen meer dan 100 girl geeks naartoe, al dan niet met een sjakosj (lees: ‘n vent die mag meegaan), en ik ken er niemand van. Niemand. ‘k Heb wel een beetje schrik dat ‘k daar wat verlopen ga lopen tussen al die ‘bekende’ blogsters. Misschien moet ik toch maar één van mijn geekier (hoe bedoel je, heb je er andere?) vrienden aansporen om mij te vergezellen. Als ik zeg dat Murielle Scherre komt spreken, dat zal wel voldoende zijn zeker?

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle, eigenheid. Bookmark de permalink .

2 reacties op Over water en blauwe tenen.

  1. opstapmetruth zegt:

    Potverdekke, de Centrale! Op 50m daar vandaan, op de Neboboot, was het de laatste voorstelling van mijn revue. Je had moeten komen kijken! :D

  2. Ruth zegt:

    Aangezien ik geen commentaar kan laten bij de bovenste post, zeg ik ‘t hier maar: UPDATEN!!!! Dankoewel.

Geef een reactie

