Proudly presents.

37h (-3h in de namiddag) kijk ik tegen de wolken aan en dwaal door de zich ontluikende dag.

Ik draag een rugzak mee, waarin een warme trui, een appel, een thermoskan koffie en enkele onbelangrijke dingen het mooie weer maken en ben op de weg naar de nacht van de film. De regen streelt zachtjes mijn paraplu. Vijf films passeren de revue (Inside man; Syriana; V for Vendetta; Volver; Lucky number Slevin). Ik zie haar, en wil de tijd bevriezen, om haar even de mijne te noemen. Misselijkheid overmeestert me tegen de ochtend en het gratis ontbijt kan dat niet oplossen. Zijn aanwezigheid aan mijn linkerarm zorgt ervoor dat mijn milt tot de helft van z’n volume krimpt.

Quelle nuit.

  • Inside man: Aangename film met enkele onverwachte wendingen, goede acteerprestaties, maar toch enkele gaatjes. 8- /10
  • Syriana: Een film met een nogal uitgesproken politieke boodschap. Hij kon me deze avond niet boeien, hoewel er de capaciteit wel is. 7+/10
  • V for Vendetta: Schitterend goed, hoe vaak je ‘em ook kijkt. 9/10
  • Volver: Een mooie poging, maar het verhaal miste iets, wat afbreuk deed aan het geheel. 7/10
  • Lucky number Slevin: Kwestie van helemaal op het verkeerde been gezet worden. Sterk. 8+/10
Dit bericht werd geplaatst in Antwerpen, eigenheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

