Collide.

We zijn al weer een hele tijd verder in dit leventje.  Het is woensdagavond tijdens de tweede week van de paasvakantie en dit boerendorpje hangt me m’n keel uit. Gelukkig is er nog de plaatselijke bibliotheek die wat verlichting in mijn lijden kan brengen. Kan ik niet heerlijk overdrijven, zo af en toe? Ik sta weeral achter met mijn lijstje films, boeken en aanverwant zogenaamd kunstzinnig gedoe. De stukjes bewegend beeld die ik me herinner:

26) Elektra **

Al was het maar om Jennifer Garner in dat heerlijke rode pakje te zien.

27) The Lord of the Rings: The Fellowship of the Ring ****(*)

Behoeft geen uitleg denk ik zo.

28) Finding Neverland **(*)

29) Diarios de Motocicleta ***(*)

30) Hook **

Wie vindt Gwyneth Paltrow? En deze was slechts een pover vervangmiddel voor de film die ik eigenlijk had willen kijken, namelijk The Wizard of Oz, met de immer schitterende Judy Garland. Dat wordt ’n keertje huren/misschien zelfs aanschaffen.

Papieren versies van de werkelijkheid:

7) Wees Wegwijs!

Urgh, moet ik dit zelfs maar een cijfer geven?

8) Antonio de Guevara – Epistolas Familiares

De rest van de titel laat ik, erg bewust, achterwege. Dit was een meer dan 400 (!) jaar oud boek dat ik in kader van mijn paper van Wetenschappelijke Vaardigheden moest bespreken. Dit kan ik je wel zeggen: die paginering van de eind 16e eeuwse drukkers, ’t trekt nergens op. Allerlei andere boeken passeerden tijdens deze paper mijn revue, maar daar ga ik niet mee vervelen.

9) Ernesto Guevara de la Serna – Notas de Viaje ***

10) Alison Baird – Kronieken van Willowmere 1: Heksen van Willowmere **(*)

Ach, kijk me zo niet aan lezer! Alsof jij er niet af en toe stiekem naar verlangt om hetzelfde als de personages te kunnen. Toegegeven, de schrijfstijl is ietwat kinderachtig voor mijn leeftijd (hau-tain), maar om deze uit literair oogpunt bekeken misstap goed te maken, ben ik eindelijk maar in Ik ook van jou begonnen. Ik heb tenslotte nog enkele dagen vakantie, een meer van tijd om nog enkele boeken te verorberen (leren? universiteit? nog nooit van gehoord).

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle, eigenheid, Limburg. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

