Your skin is pale white and ice-cold.

Daar gaat mijn buik zich als ’n worstenbroodje in een oven van voelen (nee, niet klaar om verslonden te worden door een afgrijselijk beest maar wel knus en warm en jadajada), die onverwachte ‘hé ’t is al lang geleden en ik mis je toch wel’ outreaches van mensen die me ten midden van dit alles iets kunnen schelen. Ik weet van mezelf dat ik vaak en te veel wel eens pleeg te denken dat iedereen eigenlijk alleen is in deze wereld, maar als ik dan zo’n mail of aanverwant postvervangend middel ontvang, lukt het me weer beter om dat misanthropisch kantje iets langer in ’n hoekje van mijn persoonlijkheid weg te steken.

Wat een hagel trouwens deze middag, om maar over het weer te praten! Het hagelde binnen in de bus, ten gevolge van een defect dakraam. Dit zorgde dan wel weer (ha-ha) voor lichtelijk hilarische toestanden met betrekking tot het laag uitgesneden bloesje van mijn buurvrouw. Daar hoef ik geen tekening bij te maken, toch? Na de beklemmende temperaturen van de laatste dagen was dat wel verfrissend. De regen that is.

Ik kon tijdens mijn reis naar Antwerpen er echter niet aan weerstaan (chronologie zit er vandaag niet in) om toch in het tweede Boek van Oran te beginnen, wat ik eigenlijk al een tijdje terug heb gelezen, maar te lang geleden om direct aan het derde te beginnen (‘vervelend’ probleem). Af en toe iets te Hollands vertaald, maar voor de rest ’n genietbaar fantasyboek. Van hieruit komen we dan bij de laatste twee boeken die ik heb gelezen, de eerste twee van de Twilight tetralogie, geschreven door Stephenie Meyer. Hoewel toch duidelijk gericht op een adolescent publiek, heb ik er van genoten. ’t Kan wel gerelateerd zijn met het vampiercomplex dat ieder zelfverklaard fantasy en gothic literature fanaat heeft meegemaakt. Of euhm, niet?

20) Stephenie Meyer – Twilight, een levensgevaarlijke liefde ***(*)

21) Stephenie Meyer – Nieuwe Maan **(*)

En er komt zowaar om 12 december van dit jaar, in Amerika althans, een film uit gebaseerd op het eerste boek. En nee, ik heb de teaser trailers niet al duuzend keer bekeken omdat ik bijna in zwijm val bij ’t zien van Robert Pattinson als Edward Cullen, zoals duuzend tienermeisjes. Serieus nu: ik ben vooral benieuwd naar de acteerprestaties in deze film, aangezien men gekozen heeft voor minder bekende acteurs die ik zelf nauwelijks heb bezig gezien in andere films en daardoor ook niet zo goed weet wat te verwachten.

Nog ’n laatste ondertussen al door velen voor mij gezegde oproep maar daarom niet minder waar: ga The Dark Knight kijken!

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle, eigenheid. Bookmark de permalink .

Een reactie op Your skin is pale white and ice-cold.

  1. opstapmetruth zegt:

    Joepie! Eindelijk nóg iemand die Twilight kent! Ik heb de eerste twee boeken vorige zomer gelezen en was er stiekem toch ook wel fan van. Laat die film maar komen!

Geef een reactie

