Aangekomen I.

Que día. Kwestie om het voor een keertje eens chronologisch te doen, zodat iedereen mee kan.

7h05
Mijn GSM vertelt me met zijn zoetgevooisde getsjingel dat het tijd is om de warme wereld der dekens te verlaten en de koude ochtendlucht te trotseren. Voor de eerst keer in de geschiedenis der deze persoon reageer ik er vrijwel meteen op en neem wat mijn laatste tas Belgische koffie zal zijn tot mij.

8h
Alle papieren aan boord en het grote rode koffer er bij zet drie kwart van het gezin de reis in die slechts één vierde zal vervolledigen.

8h49
De trein richting Brussels Airport (met overstap in Leuven) tuft al stomend (ok, niet echt, maar geef toe: dat zou toch een mooier beeld zijn geweest) het Genkse station uit.

10h
Paniek op de boerderij trein! Deze laatste heeft vertraging en daardoor zullen de drie eerder vernoemde inzittenden hun aansluiting missen naar de luchthaven!

10h45
Dankzij de koelbloedigheid en vereende krachten wordt er in Brussel-Noord plaatsgenomen op de trein naar -je raadt het nooit- de luchthaven.

Brussels Airport

12h20
Het grote rode koffer is ingecheckt, afscheid genomen, handbagage gecontroleerd en riem terug aangedaan. Blijkt dat gate B-28 tien minuten wandelen is, terwijl het boarden op dit uur al begint. Dankzij de geweldige rolvloer (dat moet gewoon als voetpad geïnstalleerd worden, schitterende uitvinding!) komen Eend (een naam moet nog bedacht worden) en mezelf toe aan de gate.

12h47
Eindelijk mag er ingestapt worden. Een knagend gevoel komt opzetten, want er is niet veel speling met de uren. Waarom had ik ook alweer busuren opgezocht?

16h05
Met een plop (niet de kabouter) in de oren word ik bijna omvergeblazen, niet door de wind, maar door de hitte. Ik ben gearriveerd in Jerez de la Frontera.

Hoe maar, je ging toch naar Cádiz? Inderdaad, en de rest van dit onwijs spannende verhaal volgt de volgende keer! Want zo’n dag reizen is best uitputtend, niet zo erg als bij kotgenoot T., maar toch.

Dit bericht werd geplaatst in avonturier, Cádiz. Bookmark de permalink .

4 reacties op Aangekomen I.

  1. N zegt:

    w00t f1rst p0st

    Ik heb vandaag, maandag, erg veel tijd doorgebracht op de luchthaven maar NIET gevlogen! Ik ben jaloers :)

  2. opstapmetruth zegt:

    Hmz, geniet er maar van. Ik ben nu al ’n beetje jaloers en wil ook terug op Erasmus. Kijk uit naar post nummer twee, olé!

  3. merciless zegt:

    Genieten zal ik doen!

  4. janko zegt:

    starbucks, oh hoe ik verlang naar starbucks !

    Enjoy daaro :)

Geef een reactie

