Siesta.

De bezigheden van gisteren zijn feitelijk in enkele zinnen (en deze keer zonder foto’s) te omschrijven.

1) Aanmelden bij de internationale erasmusdienst ging heel vlug.
2) Liggen op het strand, wat zwemmen in de zee is voor ’n keer best tof. De verbrandde rug ondanks verschillende keren insmeren iets minder.
3) Samen koken is gezellig, en de onbestemde vissoort smaakt best goed, al zeg ik het zelf.
4) Naar La anatomía de Grey kijken met ondertiteling is een geheel nieuwe ervaring.
5) Na twee dagen al minstens 50 km gewandeld te hebben, is het meer dan logisch dat er al eens een blaar kan verschijnen.
6) De Spaanse siesta is géén verzinsel! De winkels zijn hier open van 10h-14h en van 17h-21h.
7) Spanjaarden eten ook écht pas om 22h ’s avonds en met al die warmte is dat eigenlijk erg goed te begrijpen.
8) Het is hier écht warm en dat dagen na elkaar. Ik denk dat mijn Belgische lichaam een beetje in de war is.

En het allerbelangrijkste heb ik nog niet vermeld: onze Spaanse kotgenoot Hector heeft een hondje, een wit fluffig beesje dat vrolijk rondspringt en de naam Oto draagt.

En nu is het tijd voor mijn siesta en mijn vijfde insmeerbeurt met after sun, want op dit uur is het echt dodelijk om buiten te zijn. Hasta pronto! (en ja ik weet dat hier een omgekeerd uitroepteken voor moet, maar ik ken de toetsencombinatie niet)

Maar eerst nog wat blauwheid:

Dit bericht werd geplaatst in Cádiz. Bookmark de permalink .

Een reactie op Siesta.

  1. Maria Derkoningen zegt:

    Je zou zo naar daar komen als je dat leest van die temp en dat mooie blauw ziet. Want hier is het niks te warm. M D

Geef een reactie

