Bewolkt met kans op regen.

Ja hoor, zelfs in Cádiz kunnen we klagen over het weer. Het heeft gisteren vrijwel de hele dag geregend, niet om te zeggen honden en katten, maar toch altijd enkele druppels voelbaar. Vanwege de regen is er ook niet veel gebeurd. ’s Avonds was er de verwachte verbroedering tussen Polen en België in een Iers café. Wat doen we lekker internationaal!

Nog geen kwartier geleden ben ik er in geslaagd mijn eerste stunt uit te halen: broodjes laten ontploffen in de microgolf, en uiteraard stinkt dat on-ge-loof-lijk. And now for something completely different: T. & ik hebben onze eerste tweedehands fiets gevonden! Nu nog een tweede en we zijn beiden iets mobieler in deze stad die toch wel overheerst wordt door scooters. Heel veel scooters.

Mijn eerste brief is trouwens ook gearriveerd, hoe mijn hart een sprongetje maakte toen ik een envelop ontwaardde in el buzón, maar ook even gemakkelijk terug ging liggen toen het ‘slechts’ mijn learning agreement was (valt de hint gemakkelijk af te leiden?).

En nu, foto’s!

Een ‘tortel’, een soort bladerdeegkoek met daarin een abrikoosachtige siroop. Best te eten, en zeker na een spaghetti gemaakt en verorberd ten huize Caroline (ik wou eerst ‘chez’ typen, maar zij die van Dilserse kanten zijn, begrijpen dat dit een ietwat dubbelzinnige verwijzing kan zijn).

De eerste Spaanse tapas: kip met paprika- of peperpoeder. ’t Viel wel mee, maar niet noodzakelijk voor herhaling vatbaar.

De twee Poolse kotgenoten. Ik zou kunnen proberen om hun namen te schrijven, maar daarmee zou ik ongetwijfeld de mist in gaan. Niet te onderschatten, dat Pools

Voor ’t geval dat er wordt gedacht dat ik enkel ga winkelen en de plaatselijke cafés bezoek, een streepje cultuur om het tegendeel te bewijzen. Zoals te zien is, schijnt de zon vandaag weer vol overgave!

De katedraal van Cádiz (la catedral gaditana) passeer ik toch wel gemiddeld 20 tot 30 keer per dag.

Wat is een katedraalplein nu zonder duiven? Niks zeg ik u!

Na de Starbucks presenteer ik nog een stukje buitenland in Spanje: de Ben & Jerry’s! En daarmee ga ik nu voorzichtig proberen te keuken te betreden, in de hoop dat de ventilator en de duuzend open ramen overal de geur wat heeft verdreven.

Dit bericht werd geplaatst in avonturier, Cádiz. Bookmark de permalink .

2 reacties op Bewolkt met kans op regen.

  1. C D zegt:

    Ik ruik niets?! Wat was er eigenlijk ook weer gevaarlijk aan een microgolf?

  2. merciless zegt:

    Je mag er geen broodjes bestemd voor de oven insteken blijkbaar.

Geef een reactie

