Los Platillos Volantes

Overmorgen begint de herfst, een seizoen dat geassocieerd wordt met vallende bladeren, de eerste koude die je onverwacht bespringt, en vooral veel regen. Niets van dit alles in Cádiz! Het is hier nog steeds warmer dan 30°C, de oceaan is heerlijk om in af te koelen en het strand met uitzicht adembenemend om op te drogen. Ja, het is reeds aan het gebeuren: Antwerpen zal zijn plaatsje van Stad moeten delen met deze zuiderse parel. Tot zover deze waarschijnlijk nog wederkerende lofzang, want niet alles is rozen en maneschijn (ahnee, want de zon schijnt hier volop) in de oudste stad van West-Europa. Zo zijn er hier minsten 20 tiendas orientales, bij ons beter gekend als Indische winkeltjes. Zoals wel geweten, heb ik daar nogal een zwak voor, en welk normaal (nee, laat die commentaar maar achterwege) kan daar nu aan weerstaan? Nu, om hier al een week te zijn heb ik me érg goed ingehouden. Sinds vandaag ben ik een rok en een sjaal/hoofddoek rijker, foto’s zullen ongetwijfeld wel verschijnen. Tot zover dus ook deze fashion alert.

Gisteren is de groep Belgische Erasmusstudenten weer aangevuld met een nieuwe studente (hiphoi) van de Leuvense universiteit (ze kan er ook niks aan doen hé). Als kennismaking gingen de nu Vier Belgen een broodje eten. Met broodje bedoelden ze in deze welbepaalde eettent een broodje met een stuk chocolade (hmm) en chips als side dish (hé?). Raar volkje die Spanjaarden. En klein, en dat is geen gezever.

En wat doe ik zoal naast winkelen in Indische winkeltjes? Op het strand liggen/in de zee zwemmen met de kotgenoten natuurlijk! En waar je heen gaat:

Moet je ook van terugkomen:

In deze foto zijn te zien: Tom, Goisha Gosia (Poolse kotgenote 1) en Aga (Poolse kotgenote 2) op de dijk en een palmboom die ook per sé op de foto wou staan.

En aangezien we zelf ook af en toe eens op de foto moeten:

Voor alle duidelijkheid: ik had een natte bikini aan (vandaar dat mijn bloesje op sommige plaatsen donkerder is) en mijn benen staan normaal gezien wel in de natuurlijke houding, maar daar hadden ze precies op het fotomoment geen zin meer in.

Even een beetje geografie meegeven: Cádiz bestaat uit een oud stadsgedeelte en een nieuw gedeelte. In het oude gedeelte (waar ik dus ook mijn kot heb) zijn er vele oude, historische gebouwen en een nog bestaande stadsmuur. Maar wat is een muur nu zonder poort?

Et voilà, daar verscheen een poort! Een betere foto zit er in toekomst ongetwijfeld in.

Wat ik nog moest vermelden i.v.m. mijn winkeltocht van de vroege namiddag:

1) Er bestaat een boekenwinkel met onverwachte boeken (oké, meestal kom je in een boekenwinkel altijd wel een onverwacht boek tegen, maar toch). Harry Potter bijvoorbeeld! En de verhalen van Lovecraft gebundeld in twee volumes!

2) Ik heb ingeschreven om Yoga te gaan doen, en het begint 1 oktober, dus over anderhalve week. Yeah!

Na al deze spannende avonturen is het meer dan logisch dat een mens wel eens honger krijgt. Aangezien de vorige dagen hebben bewezen dat Kok L. en Hulpkok T. goed kunnen samenwerken, werd dit wederom in de praktijk omgezet. Deze keer was het hamburgers (in de pan uiteraard) met provençaalse kruiden, patatjes, gekookte worteltjes en een mix van ajuintjes, janjonnetjes (heb je ‘em?) en paprika, naar eigen smaak gekruid. En T. zag dat het goed was.

Toen ik net de kamer van Poolse meisjes passeerde, waren zij volop bezig met aerobic, m.b.v. een ventje op hun laptopscherm en ik werd meteen uitgenodigd om hen te vervoegen. Wat jammer dat ik me nét had gedoucht (echt!), maar morgen ga ik deelnemen! Ik voel het, dit zuiderse klimaat gaat me nog omtoveren in Sporty Spice.

Om af te sluiten toch één van de betere namen van cafés die ik hier al ben tegengekomen.

En met dat gezegd zijnde, ga ik eens wat foto’s ophangen, want met dat drukke schema van zonnen, zwemmen, langs winkeltjes struinen en cafés bezoeken heb ik daar nog geen tijd voor gehad.

Dit bericht werd geplaatst in avonturier, Cádiz. Bookmark de permalink .

3 reacties op Los Platillos Volantes

  1. N zegt:

    Mijn excuses dat ik niets zinnigers als reactie weet dan;
    ik zat bij een pools meisje in de klas in het zesde. Je sprak haar naam uit als kasha, schrééf het als Kasia, en het was de afkorting van Katarzyna, wat niemand behalve ik ooit leerde uitspreken. Het klinkt als katrzjenah, met doffe e’s. Interessante doch moeilijke namen, die polen!

  2. merciless zegt:

    Ja, blijkbaar is Aga ook een afkorting van een naam die ik niet kon onthouden. Over de achternamen nog niet te beginnen!

  3. Veerle zegt:

    ha leni
    ja die poolse namen eh
    aga is waarschijnlijk de afkorting van agatha ?
    zo was da bij ons met die polen wat naar belgië zijn gekomen toch ook bij eentje
    ohja en ik wou nog even meegeven een microgolf is handig maar niet voor alles eh
    voor verdere referenties verwijs ik u nr mijn papa ook gekend als nonk ivo
    die heeft ook eens een bijna gelijke ervarin g met de microgolf gehad!
    maar goed amuseer je nog!

Geef een reactie

