Mighty fine shindig.

Aangezien het weeral veel te lang geleden is (meer dan een week, ik zou me moeten schamen) dat ik nog een blogpost de virtuele wereld in stuurde, wordt dat bij deze goedgemaakt door.. nuja, een blogpost te schrijven. Wat is er zoal gebeurd hier in het nog steeds erg Zonnige Zuiden?

Vorige week zijn de lessen dan toch écht begonnen. Het was allemaal wat zoeken welke vakken te volgen, welke lijken interessant genoeg. Wanneer dat obstakel min of meer uit de weg was, moest het ergste nog komen: het papierwerk. Het doel is om het deze week allemaal uit de weg te krijgen, want anders vrees ik dat er confetti van ga maken.

Vorige week maandag ging ik ook nog maar eens bij de Post langs om te gaan kijken of mijn pakketje was aangekomen en ja hoor, er stond een bijna 20kg wegende doos op me te wachten. Mijn eigen krachten kennende, keerde ik eerst terug naar de Calle Cobos om mijn koffer te halen, zodat ik het hele gedoe iets eenvoudiger kon verplaatsen. Met uitpakken schrok ik wel even, want er waren allerlei knorrende geluiden te horen vanuit mijn koffer en een vage wierookgeur. Sprong daar toch wel niet opeens een hippiespaarvarkentje op mijn schoot, die me vertelde dat ze de zeer passende naam Knorrie Knor draagt. Oh, en ze is geel, what about thàt.

Cádiz maakt van mij trouwens een sportief medemens. Het is niet alleen de wandeling van een kwartier heen en -obviously- een kwartier terug naar de universiteit (en met de springuren die ik heb, komt dat toch neer op 4h per lesweek), maar ik spendeer ook sinds vorige donderdag twee uur per week aan yoga én twee uur per week aan Oriëntaalse dans. Bovendien zijn mijn loopschoenen met bovenvernoemd pakketje aangekomen, dus dat is iets wat ook nog zeker op het programma staat. Het zwemmen is een evidentie en hoeft dus eigenlijk niet meer vermeld te worden.

Vorige week woensdag was er dan (ja, we gaan voor de chronologie deze keer) de kot-warmingparty van de meisjes uit Kortrijk. Lees: meer dan 50 mensen, vooral Erasmussers die samenstonden op  het kleinste van de drie (!) terrassen die hun kot rijk is. ’n Zeer gezellige boel, totdat de buren rond twee uur kwamen dreigen dat ze de politie gingen bellen. Oeps?

Evidente activiteiten als naar het strand gaan en zwemmen zijn ondertussen ’n normaal onderdeel van het leven hier geworden, wat niet wil zeggen dat ik het niet meer kickass vind dat de oceaan en playa Santa María zo  dichtbij liggen.

Een andere activiteit die ik mezelf heb opgelegd, is bijna dagelijks de brievenbus checken of er post is voor het hele kot (maar stiekem natuurlijk voor mij). Van de mammie heb ik al officiële papieren toegestuurd gekregen en een brief op pipopapier (zeg dat 10 keer, werkt bijna net zo goed als een mantra), maar dan zat er opeens dit in el buzón.

Een postkaart uit Lourdes! Ik dacht eerst de paus eindelijk mijn heiligheid had aanvaard en me dit op een originele manier liet weten, maar bleek al vlug dat de kaart van niemand minder dan Bomma & Tant’ Christiane afkomstig was (stiekem wist ik dat natuurlijk al toen ik de kaart zag, maar het voorgaande draagt meer bij tot de opbouw van ietwat spanning, savvy?), waarvoor muchas gracias uiteraard!

Tot zover de eerste avonturen van week 3, in het vervolg zal je meer te weten komen over bezoek uit Sevilla, mijn encounter, niet met de third kind, maar met de Joker en zal de eerste foto van kotgenoot Hector verschijnen. Hasta luego, zoals ze dat hier zeggen.

Dit bericht werd geplaatst in avonturier, Cádiz. Bookmark de permalink .

2 reacties op Mighty fine shindig.

  1. Joepie… alweer iemand die blij is met zijn post…

  2. cd zegt:

    Geel is de kleur van het licht (en was de mooiste die er was). Als Knorrie vet is, mag je haar wel inleveren om te slachten. Misschien kan ze je eerste auto geel toveren, hé!

Geef een reactie

