Voor de eerste keer..

.. neem ik van ergens een soort stokje/lijstje over. Courtesy verplicht me half en half om te linken naar de blogs waar ik ’t heb ontdekt, maar aangezien ik niet echt tot de algemene blogosfeer/blogwereld/dinges behoor, vind ik ’t wat vreemd om hier dan een link naar ginder te plaatsen. Daarbij komt: ik lees (veel) meer blogs dan ’t lijstje onder ‘Mijn digitaal leesvoedsel’ doet vermoeden. Daarin staan dan ook enkel grote blog/comictoestanden die het vast niet erg veel kunnen schelen dat ik hen visueel en intellectueel tot mij neem (in kader van het Offerfeest, ofzo) en langs de andere kant mensen die ik persoonlijk ken en al mee heb gepraat en toestanden. Wat me brengt tot de zone ertussen: mensen waarvan ik de blog lees omdat ik ’t interessant vind (obviously), maar die ik nog nooit hebt ontmoet. Behoor ik dan daar eerst een mail/berichtje naar sturen of ik naar hen mag linken of niet of loop ik dan ’t gevaar om parallellogram -voeten omhoog, dan kan het niveau er onderdoor- uitgelachen te worden? Sociale gedragingen op ’t internet, ’t is me wat (en best interessant om uit te pluizen, mentaal kattebelletje aangemaakt).

Maar dus, een lijstje!
Update: voor alle duidelijkheid, het gaat over levenservaring oftewel 100 punten die je leven verrijken.

1. Started your own blog: wat ben je anders aan het lezen?
2. Slept under the stars

3. Played in a band:
kerkkinderkoortje, NooTuitgang, Famuuz als alt-zangeres, fanfare als saxofoniste.
4.
Visited Hawaii
5. Watched a meteor shower
6. Given more than you can afford to charity
7. Been to Disneyland: waardoor ik niet naar Versailles kon tijdens de schoolreis, verdorie!
8. Climbed a mountain: hiphoi voor CM-kampen.
9. Held a praying mantis
10.
Sang a solo: met NooTuitgang, Vive La Fête – Bananana Split.
11. Bungee jumped: in Hasselt tijdens Kickz, fan-tas-tisch!
12. Visited Paris
13. Watched a lightning storm at sea
14. Taught yourself an art from scratch: telt schrijven? ik ben mezelf aan ’t leren jongleren!
15. Adopted a child
16. Had food poisoning
17. Walked to the top of the Statue of Liberty
18. Grown your own vegetables: tuinkers in een eierdopke.
19. Seen the Mona Lisa in France: erg teleurstellend wel, andere kunstwerken in het Louvre waren véél indrukwekkender.
20. Slept on an overnight train
21. Had a pillow fight

22. Hitch hiked: de bus van Herk-de-Stad naar Hasselt station op de dag na Rock Herk zat overvol en het plan was om de 8 of 10 km gewoon te wandelen, totdat we spontaan een lift kregen van een medelevende regelmatige festivalganger. Hetzelfde weekend dat trouwens één van de palen van mijn iglotentje werd gepikt!
23. Taken a sick day when you’re not ill: oops..
24. Built a snow fort
25. Held a lamb: die zelfs dezelfde naam droeg als mij, én zelfs een flesje gegeven. Lange leve de -kleine- boerderij van Bomma & Bompa.
26. Gone skinny dipping
27. Run a Marathon
28. Ridden in a gondola in Venice: veel te duur en het regende enorm hard, waardoor de Venetië-ervaring wel heel wat van zijn magie verloor.
29. Seen a total eclipse
30. Watched a sunrise or sunset
31. Hit a home run:
er was ook die keer dat ik er in slaagde het kruis van één van de jongens te raken, de valbeweging in slow motion was yoµtube-material.
32. Been on a cruise
33. Seen Niagara Falls in person
34. Visited the birthplace of your ancestors
35. Seen an Amish community
36. Taught yourself a new language: roestig Quenya en Sindarin, en gebarentaal voor een deel.
37. Had enough money to be truly satisfied
38. Seen the Leaning Tower of Pisa in person: again, not impressed.
39.
Gone rock climbing
40. Seen Michelangelos David: de kopie toch in ieder geval, want voor de echte was het té lang aanschuiven en veel te mooi weer.
41. Sung karaoke
42. Seen Old Faithful geyser erupt
43. Bought a stranger a meal at a restaurant
44. Visited Africa: Marokko, I do adore thee -why yes, pun intended.
45. Walked on a beach by moonlight: de Atlantische oceaan bevindt zich op een kwartiertje wandelen van mijn kot, ik bedoel maar.
46. Been transported in an ambulance

47. Had your portrait painted
48. Gone deep sea fishing
49. Seen the Sistine Chapel in person
50. Been to the top of the Eiffel Tower in Paris:
oh Paris, wanneer zal ik u weer zien?
51.
Gone scuba diving or snorkeling
52. Kissed in the rain

53. Played in the mud
54. Gone to a drive-in theater
55. Been in a movie: twee maal als figurante in evenveel kortfilms van Anke.
56. Visited the Great Wall of China
57. Started a business
58. Taken a martial arts class: anderhalf jaar judo.
59. Visited Russia
60. Served at a soup kitchen
61. Sold Girl Scout Cookies: de Belgische variant, wafels verkopen voor de laatstejaarsreis.
62. Gone whale watching
63. Got flowers for no reason
64. Donated blood, platelets or plasma
65. Gone sky diving
66. Visited a Nazi Concentration Camp
67. Bounced a check
68. Flown in a helicopter: in een zweefvliegtuig tijdens ’n sportdag, in Duitsland in een sportvliegtuigje en ik heb ’n vage herinnering van een helikoptervlucht in mijn kindertijd tijdens één of ander VTM-evenement.
69. Saved a favorite childhood toy: Job & Flip (twee aapjes aan elkaar vast), gekregen als troost voor een operatie.
70. Visited the Lincoln Memorial
71. Eaten Caviar: geef mij dan maar liever macaroni met kaas en hesp.
72. Pieced a quilt
73. Stood in Times Square
74. Toured the Everglades
75. Been fired from a job
76. Seen the Changing of the Guards in London
77. Broken a bone: meerdere zelfs: barst in scheenbeen, verschoven botten in linkerpols, zwaar verstuikte ligamenten in enkel -hoewel dat laatste niet echt telt als gebroken.
78. Been on a speeding motorcycle
79. Seen the Grand Canyon in person
80. Published a book: het doel is binnen tien jaar.
81. Visited the Vatican
82. Bought a brand new car
83. Walked in Jerusalem
84. Had your picture in the newspaper: meerdere keren, alweer! Lokale beroemdheid, ik zeg ’t u *kuch.
85. Read the entire Bible
86. Visited the White House
87. Killed and prepared an animal for eating
88. Had chickenpox
89. Saved someone’s life
90. Sat on a jury
91. Met someone famous: Stefan Everts tijdens de Carnavalsstoet, Simonneke in de Carrefour en Alex Agnew bijna omvergereden in Antwerpen met Charlotte -mijn blauwe fiets-. Er zijn er vast nog wel, maar ik ben niet zo’n stargazer.
92. Joined a book club
93. Lost a loved one: there are many ways of losing someone.
94. Had a baby
95. Seen the Alamo in person
96. Swam in the Great Salt Lake
97. Been involved in a law suit
98. Owned a cell phone: de eerste was stiekem een stukje buitenaardse technologie, de tweede verstuurde steeds random lege berichten en de derde is rood en leeft nog altijd, wat het belangrijkste is.
99. Been stung by a bee: nog nooit, waardoor ik vrees dat ik er allergisch voor ben. Vandaar dat ik compleet freeze of geheel de andere kant uit ren als ik een bij/wesp zie.
100. Read an entire book in one day: té vaak, ik schat zowat 50% van de gelezen boeken.

Eindresultaat: 48 van de 100 heb ik reeds gedaan of beleefd. Nog nooit zo tevreden geweest van een buis!

Alle lijstjes even buiten beschouwing gelaten, ik kreeg een Sinterklaaspakje uit België van moedertje en vadertje niemand minder dan Sinterklaas! Aanschouw mijn buit:

Piraten zouden jaloers zijn: wonderbrood dat tot Sint-Juttemis (of toch minstens Kerstmis) goedblijft, broodmeel om zélf brood te bakken, 3 potten speculaaspasta en een houten sneeuwmannetje. Tijdens de eerste proefronde werd alles reeds goedgekeurd (behalve dat sneeuwventje, die heb ik toch maar gewoon boven mijn bureau gehangen). Ik vond zelfs de inspiratie om een Lolcat te maken:

Ja ik weet het, de grammatica is eigenlijk te correct, maar mijn vingers weigerden gewoon om het expres verkeerd te typen. Dat gezegd zijnde: ‘kere ne keer were’ voor ’n een verslag van de gewéldige reis naar Marokko. Schapen, muntthee, cookies, blauwgeverfde huizen en met drie in de taxi, zotte toestanden.


Dit bericht werd geplaatst in Cádiz, eigenheid. Bookmark de permalink .

2 reacties op Voor de eerste keer..

  1. pk zegt:

    Zo te zien lust die mini tijger er wel pap van.

  2. sk zegt:

    nummer 98 komt mij zeer bekend voor.
    behalve de kleur van die derde, en helaas is die ook al overleden bij mij.

Geef een reactie

