’t Is weer de tijd van het jaar.

Voor de hoger onderwijs studenten onder ons toch. Januari betekent examens! Mijn eerste zal plaatsvinden op vrijdag 23 januari en het laatste op 2 februari. Op 4 februari zal ik dan in namiddag richting Málaga vertrekken om op 5 februari in de vroege morgen het vliegtuig te nemen naar België. ‘Wat, komt die nu al terug ofwat?!’ zal je misschien denken. Inderdaad, de bijna vijf maanden hier in Spanje zijn -om het erg clichématig te zeggen- omgevlogen. Gelukkig heb ik nog heel wat ongetypte verhalen in mijn mouw zitten, naast de aap die daar al een tijdje woont, kwestie woordelijk te kunnen nagenieten.

Om ook niet tijdens mijn examens om de haverklap naar de supermarkt te moeten gaan, deed ik vorige week (erg) grote inkopen in een niet nader genoemd grootwarenhuis. In al mijn ohikvergeettochnikslaatikdatmaarmeenemen-bui, denk ik zelfs dat ik iets te veel vlees en vis heb gekocht. Geen nood, er zijn gelukkig genoeg mensen in de buurt met een gezond hongergevoel.

Ohja, iets wat ik nog niet vermeldde en toch wel belangrijk is in feite: de Ouders waren in Spanje! Wel aan de andere kant van Andalusië, naar Spaanse maten een boogscheut dus. Het wederzien ging vooral gepaard met het overhandigen van veel te veel koekjes (niettemin bedankt bomma en bompa!) en zwemmen in een onverwarmd buitenzwembad. ‘Loca’ noemde één van de andere hotelgasten me, maar dat is al niks nieuws meer: na enkele weken hier werd het voor mijn Erasmussende medemensen al vlug duidelijk dat niet alleen Juana die bijnaam verdient.

Maar, ik moet dringend nog wat bijslapen, wat bij deze dan ook gedaan wordt.

(Zo is er wel het bewijs, maar niet genoeg opdat ze op straat herkend zouden worden: één van mijn betere ideeën.)

Dit bericht werd geplaatst in avonturier, Cádiz, eigenheid. Bookmark de permalink .

2 reacties op ’t Is weer de tijd van het jaar.

  1. H S zegt:

    Bij deze wens ik u heel veel succes met uw examens….

    De mijne zitten er morgen al op. Eigenlijk nu al een beetje, Engels morgen, dus dat valt dan weer reuze mee he :)

    Tot binnenkort, zal blij zijn u weer terug aan tafel te zien op de familiefeestjes….

  2. martin,marleen,evie en jasmien en cindy zegt:

    Allereerst de maand is nog niet om,gelukkig 2009 van uit dit koude belgie.Wie hed dat gedacht de buurman en buurvrouw in spanje.sjiek he.Ze waren mij echter te vroeg weg (foutje van martin ,want die had me verkeerde vertrekdatum door gegeven). Had ook een typisch belgisch pakje klaar gemaakt met kerstkaartje,wat chocolade,enz…. klaar gemaakt.Dat breng ik je dan wel om als je terug bent hahaha.groetjes de buurvrouw

Geef een reactie

