Tip van de chef.

Zo had ik vandaag geen zin om veel tijd te besteden aan koken en wat is dan het logische gerecht wat er tevoorschijn wordt getoverd indien er geen frituur in de buurt is? Inderdaad, pannekoeken! En ik weet ook wel dat ’t woord normaal gezien met tussen-N wordt geschreven, maar dat ziet niet uit naar mijn mening. Dat is zoals paarde(n)bloem of vliege(n)zwam, al die regeltjes vroeger voor niks geleerd. Nu ik erover nadenk, bij die laatste twee woorden geldde ‘als het eerste deel van de samenstelling een dier is en het geheel verwijst naar een plant, dan is er geen tussen-N’, maar wat de uitleg voor pannekoek vs. pannenkoek kan zijn geweest, daarover tast ik in het duister. Dat als random fact even tussendoor, want het gaat hier nog steeds over pannenkoeken (het compulsief-grammatica-juist-willen-schrijven-gedeelte van mijn persoonlijkheid dwingt me). Hoe pannenkoeken gemaakt moeten worden, is uiteraard algemene kennis en toch wel vrij simpel (kwak meel, suiker, eieren en melk bij, over en onder elkaar totdat je een egaal mengsel bekomt), maar dé grote tip die de titel belooft is wel het volgende: smeer op je nog warme pannenkoek speculaaspasta. Damn, mijn smaakpupillen waren gewoonweg een feestje aan het bouwen in mijn mond toen ‘k de eerste hap van het proefexemplaar nam en gingen stevig door tot na pannenkoek 4. Oké 5. Maar serieus: you haven’t lived until you tasted pancakes with speculaaspasta.

Voor de rest hou ik me bezig met studeren voor de examens en stiekem aftellen totdat mijn blauwe stift de dag op mijn kalender bereikt waar een Belgische vlag getekend staat. 8 dagen. Echt beseffen doe ik het nog niet hoor, maar ik twijfel er niet aan dat ’t allemaal weer vlug terug zal wennen, it always does.

Een nieuw jaar, nieuwe lijst met films zou je zo denken. De maand januari is echter al bijna om en ‘k heb nog maar twee films gezien, waarvan één een herbekijk was.

1) Camp Rock (*)

Dat halve sterretje verdient ‘ie omdat één van de drie Jonas Brothers de rol van dom bandlid had en dit geweldig acteerde (ik hoop voor hem dat ’t een rol was tenminste).

The Nanny Diaries **(*)

Ik zie het je denken en bij deze antwoord ik meteen: nee, ‘k heb mijn filmpassie niet verloren, maar de tijd ontbrak me simpelweg, niet alleen omdat ‘k nu eenmaal met mijn examens bezig ben en duuzend dingen te regelen heb, maar ook omdat ik 87 afleveringen van House MD heb gekeken (‘k heb de serie in de kerstvakantie ontdekt geloof ik), edoch ben ik gestopt met kijken omdat ik er doodsangsten (en neem dat maar vrij letterlijk) van kreeg en overgeschakeld naar Battlestar Galactica, waarvan ‘k reeds de miniseries achter de ogen (want kiezen is nogal moeilijk aangezien ik tot nu toe nog nooit in mijn laptop heb gebeten) heb en in de nabije toekomst begin aan aflevering 7 van het tweede seizoen. Tijd te veel zeg je? ’t Is maar hoe je het bekijkt hé.

Op naar poging X van ’t studeren van Antropología Lingüística, wat wel degelijk erg boeiend is. Nee, studiekeuzetwijfel, mijn kamerdeur is gesloten! En omdat ze tegenwoordig alle dagen door mijn hoofd spookt:

Dit bericht werd geplaatst in Cádiz, coole shizzle. Bookmark de permalink .

2 reacties op Tip van de chef.

  1. cd zegt:

    vergeet je regeltjes. volgens mij schrijf je nu ook paardenbloem.

  2. hivernale zegt:

    Sinds 2005 zijn alle woorden zoals paardenbloem met tussen-N.

Geef een reactie

