Doelstellingen.

Dus zoals eerder al vermeld haalde de teller 108 uniek bekeken films. In een vlaag van tijdelijke ontoerekeningsvatbaarheid zou ‘k bijna (bijna) vergeten dat lezen daar aan de top staat bij favoriete activiteiten. Na even teruggebladerd te hebben blijkt dat ik 38 boeken heb gelezen, maar om één of andere vreemde reden (ik zeg ‘t, die aliens hebben een chip in mijn hersenen achtergelaten) heb ‘k geen rekening gehouden met de gelezen exemplaren van na september. Nu, om eerlijk te zijn heb ik hier in Cádiz ook niet zo bijster veel extra-universitair leesmateriaal verslonden. Zo heb ik ’n stuk gelezen uit The Chronicles of Narnia, On the Road, Jonathan Strange & Mr. Norrell, ’n gedichtenbundel van Pablo Neruda, ’n boek van Isabel Allende en daar stopt het dan ook al. ’t Kan wel iets te maken hebben met de lees-en schrijfopdrachten van Historia contemporánea de Latinoamérica. Om de verplichte literatuur van Literatura Hispanoamericana die ‘k (diagonaal) gelezen heb niet te vergeten. Maar het zal toch vooral liggen aan het feit dat ik in de Stadsbibliotheek hier gratis DVD’s kan uitlenen en ze niet enkel films, maar ook series als X-Files en The Munsters in hun collectie hebben.

Maar dat was 2008. Ook in 2009 wil ik enkele quota halen met betrekking tot culturele uitspattingen (klinkt fancier dan het is eigenlijk). Wat hoop ik op 31 december 2009 bereikt te hebben?

  • 125 films gezien (2.404 films per week)
  • 50 boeken gelezen (0.962 boek per week, omdat ik nu eenmaal graag moeilijk doe)
  • 10 theatervoorstellingen bijgewoond (elke 5 weken één)
  • 26 concerten beleefd (om de twee weken mezelf een beetje dover maken)
  • 18 musea/tentoonstellingen bezoeken (oké toegegeven, dat was ’n beetje een random cijfer)

Denk jij, beste lezer, op een bepaald moment ‘hé, dit zou L. (ik dus, voor de onwetenden onder ons, ‘k betwijfel sterk dat iemand aan mij zou denken met mijn pseudoniem Helena) wel tof vinden, misschien vraag ik haar wel mee’ en je bent niet van plan me m.b.v. snoepjes naar donkere steegjes te lokken, nodig me uit! Life’s too short for doubts! Of eender welk relevant citaat je verkiest.

Daarnaast heb ik nog enkele doelstellingen die tot nu gewoon wat in mijn hoofd ronddwarrelden, maar ’t is nu wel tijd om ze te delen met de buitenwereld.

  • basgitaar leren spelen(nee, ik ben niet ironisch bezig en ja jij cynisch persoon, ik zie je grinnik wel, just wait and see)
  • een volwaardig Iets schrijven waar ik zo dicht mogelijk bij 100% tevreden over ben
  • zelf een kledingsstuk maken
  • (beter) leren tekenen
  • mijn verroeste talenkennis weer allemaal shiny maken
  • 1 nieuwe taal leren
  • mijn B-rijbewijs halen
  • reizen: Aga & Gosia bezoeken in Polen, Szilvia & Katalin in Hongarije, onbekende bestemming X
  • weekend- of vakantiewerk om alles te financieren
  • minder tijd achter mijn pc spenderen

En dat laatste puntje ga ik al meteen toepassen!

Dit bericht werd geplaatst in Cádiz, coole shizzle, eigenheid. Bookmark de permalink .

3 reacties op Doelstellingen.

  1. DD zegt:

    Dan zal je het ongetwijfeld leuk vinden dat Battlestar Galactica miniseries, seizoen 1-3 en aflevering 1 t/m 10 van seizoen 4 hier liggen te wachten.
    Vandaag is er geloof ik ook nog een aflevering uit en er is nog een web miniserie, maar die moet ik nog afhalen.

  2. Ruth zegt:

    Ik weet tegenwoordig níííks meer van film (hoewel, The Duchess is een aanrader!)maar des te meer van theater en wanneer je terug in ’t Belgenlandje bent, moet je maar meteen tickets boeken voor Armandus de Zoveelste (HETPALEIS), De Tien Geboden Deel 2 (NTG), 386:Molière (’t Arsenaal) en The Broken Circle Breakdown featuring The Cover-Ups of Alabama (Compagnie Cecilia – geef toe, je gaat toch gewoon voor die geweldige titel?!). Dus, wanneer je terug voet zet op Belgische bodem, denk dan niet van “ach owee, Spanje verlaten” maar “hoera, hoera, ik ben weer in Vlaanderen met zijn geweldige theaters!” (Always look on the bright side of life!) Tot zover deze toch wel echt veel te lange reactie. Dag!

  3. hivernale zegt:

    Dankjewel voor de tips! Mijn cultuurcheques zullen goed besteed worden :).

Geef een reactie

