Asjeblieft, doe nog ene keer..

..alsof ge me geire ziet.

Hopeloos verwaarloosd heb ik dit stukje internet. Anderhalve maand zowaar. Don’t Panic! Die tijd zal met stukken en beetjes, of als ik enkele verdwaalde uren vind in één geheel, met u (en u ook) gedeeld worden. Maar hier de veel te magere lijst met Dingen die ik gezien, gelezen, gehoord, gekiestermaareenvoltooiddeelwoorduit.

Film:

3) Fight Club ****(*)
Klassieker ondertussen al.

4) The Other Boleyn Girl ***
Die kleren! Scarlett! Natalie! Hofintriges!

5) Atonement ***(*)

Mijn hartje weende stiekem een beetje bij deze film. En James McAvoy mag hier altijd op de deur komen kloppen. Een dubbelganger ook hoor. Zolang ’t heerlijke accent maar bewaard blijft. UTUBE-tip van het huis: Late Late Show met Craig Ferguson en bovenvermeldde heer. ‘Scottish vacuum of charm.’ Heerlijk.
(Ja, ‘k heb nu eenmaal een zwak voor sappige accenten en er nog trots op ook. Behalve West-Vlaams, want daar versta ik nu eens werkelijk nul de botten van.)

6) Nick and Norah’s Infinite Playlist **(*)
Michael Cera! Nee, ik kijk geen films omwille van acteurs. Behalve als Mr. James of Cera er in mee doen. Bij deze eis ik een film waar beide in meespelen. En wel nog dit jaar! Dankuwel Hollywood.

7) V For Vendetta ****(*) / *****
Uiteraard al verschillende keren gezien. Zeker ook de graphic novel (klinkt toch zo veel fancier dan ‘stripverhaal’) er van lezen. Om het met een cliché te zeggen maar ook weer niet: de comic is beter dan de film, maar vooral ook anders. V is veel anarchistischer en zo ook overtuigender. Maar bij dat ene deel, zowel in pelicule als op papier, waarin Evey opgesloten is in de gevangenis en door Valerie’s autobiografie op toiletpapier (via flashbacks in beide kunstvormen) deze laatste haar leven leert kent. Bij dat ene deel zocht ’n hoeveelheid traanvocht toch wel de weg naar de vrijheid.

8) Iron Man **
Entertainment ten top. Wat Gwyneth Paltrows personage in het verhaal kwam doen buiten wat rondstaan en poging tot humoristisch zijn, is me nog steeds niet duidelijk.

9) The Devil Wears Prada *(*)

10) Batman Begins ****

Serie:

1) De Weg Naar Mekka ***
Door mijn bezoek aan Marokko en het kijken van deze serie bedacht ik me voor de werkelijk ontelbare keer dat ik misschien toch maar Arabistiek en Islamkunde ga studeren in Gent. Twijfelen is toch zo tof seg.

2) The Big Bang Theory ***(*) Huidige seizoen
Wetenschappers en hun humor kan me al langer bekoren, ook in de echte wereld. Soms denk ik dat ik misschien beter zou hebben thuisgehoord in een richting Chemie of iets dergelijks (say what?).

3) House M.D. ***(*) Seizoen 1 – 5: aflevering 1
Heerlijke humor en serie. Maar wanneer je opeens als een hypochonder je begint af te vragen of die steek in je hartstreek nu toch een één of andere zeldzame ziekte zou zijn, is het tijd om even te stoppen met ’t kijken van een ziekenhuisserie lijkt mij.

4) How I Met Your Mother *** Seizoen 1 & 2

Ontspannend, zo tussendoor. En vooral: Legen.. wait for it, here it comes: dary!

5) Battlestar Galactica (Mini Series) ****

6) Battlestar Galactica **** Seizoen 1 & 2: aflevering 14?
Wanneer een SF-reeks ervoor zorgt dat je existentiële crisis (hey, ik moet toch iets te doen hebben) alleen maar verergt, kan je maar beter even overschakelen op iets lichters, hoe geweldig je die reeks ook vindt.

Meneertje Van Dale definieert “boek, het” als volgend: een samengebonden of genaaid aantal bedrukte bladen. Dus enig protest over het opnemen van comics in mijn boekenlijst wordt bij deze al vakkundig gecounterd.

Boek:

Het lijkt misschien dat ik niet kritisch genoeg ben voor mijn leesvoer, maar ze zijn de sterretjes echt wel waard (als je een flauw mopjealarm bezit, begint deze ongetwijfeld op dit moment te piepen/loeien/kraaien), vooral Stardust dan hé.

1) Haruki Murakami – Norwegian Wood *** Fictie – Nederlands

2) Neil Gaiman – Stardust *** Fictie – Engels

3) Neil Gaiman – The Sandman Vol. 1: Preludes and Nocturnes ***(*) Graphic Novel – Engels

4) Neil Gaiman – The Sandman Vol. 2: The Doll’s House **** Graphic Novel – Engels

5) Alan Moore & David Lloyd – V for Vendetta **** Graphic Novel – Engels

6) Julian May – De Maan van de Veroveraar **(*) Fictie – Nederlands

7) Dita Von Teese – Burlesque and the Art of the Teese / Fetish and the Art of the Teese **** Non-fictie – Engels

8) Valerie Steele – The Corset: A Cultural History ***(*) Non-fictie – Engels

9) Raymond E. Feist – Magician **** Fictie – Engels

Concert:

1) Carnavalsconcert door verschillende ensembles van de Stedelijke Academie voor Muziek en Woord i.s.m. Cultuurcentrum Achterolmen en Het Heilig Wammes ***

2) Scala – Paper Plane ***(*)

Theater:

1) ’t Arsenaal – 368:Molière ***(*)

Dat gezegd zijnde wacht er nu (maar daarvoor ook al) een meloen op me in de frigo, waarvan ik hoop dat ‘ie nog niet rot is (zowel ’t stuk fruit als de frigo). Ter afsluiting wederom een groepsfoto met een slecht kader, maar ’t is het beest van ’n avond dat erachter zit wat telt hé, zoals het cliché dat zegt.

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

