El Laberinto de los Estudios.

’t Is weer zo ver. Ik moet zeer binnenkort gaan kiezen wat ik volgend jaar wil gaan studeren. Een master? Een nieuwe bachelor? Een sabbatjaar? Keuze te over en hier een mentaal lijstje van de huidige mogelijkheden.

  • Artesis Hogeschool Antwerpen – Bachelor in de beeldende kunsten: Theaterkostuum
    Dit is een ontzettend interessante richting..
    ..MAAR het is een hobbyrichting, heeft een loodzware toelatingsproef en mijn tekenvaardigheid heeft nooit bestaan.
  • Universiteit Gent – Bachelor in de Oosterse talen: Arabisch & Hebreeuws
    Waanzinnig interessant en bovendien maatschappelijk relevant, ik zou vrijstellingen kunnen aanvragen voor mijn algemene vakken en GENT!
    ..MAAR ik ben welgeteld 3u17 onderweg van de bushalte hier in Rotem tot aan station Gent-St.-Pieters. Elke week. Twee keer. Hoewel de routeplanner van de Lijn me net verteld dat ik er één keer per zondag en vrijdag in 2u43 kan geraken. Dat is een kwartier vlugger dan nu naar Antwerpen. Frak.
  • Universiteit Gent – Master in de EU-studies
    Interessant en relevant..
    ..MAAR ’t argument afstand is niet meer geldig zeker? Euhm.
  • RITS Brussel – Bachelor in de Audiovisuele kunsten: Schrijven
    Zie commentaar bij puntje 1, hoewel ik toch nog net iets beter kan schrijven dan tekenen.
  • Universiteit Leuven – Master in de Culturele Studies
    Richting die goed aansluit bij mijn huidige studies, en meer gericht op het gemakkelijker doorstromen naar een job in de cultuurcentrum..
    ..MAAR Leuven, eikebah.
  • Universiteit Leuven – Master in de Sociale en Culturele Antropologie
    Duidelijk anders dan wat ik nu studeer, maar de mens als studieobject: dat kàn alleen maar interessant zijn..
    ..MAAR Leuven, eikebah.
  • Universiteit Antwerpen – Master Theater-en Filmwetenschap
    ’t Meest logische vervolg op mijn huidige richting..
    ..MAAR ik ben op dit moment niet echt gemotiveerd om er mee verder toen. ‘k Heb ook nood aan een change of scenery: Antwerpen is nog steeds ’t stad, maar mijn omgeving lijkt zo vast te roesten en ‘k krijg er de rillingen van.
  • Trinity College, Dublin – Undergraduate in Irish Studies
    Dublin. Ierland. Ierse studies. Need I say more?
  • University of Iceland – Icelandic studies for foreign students
    Reykjavik. Ijsland. Ijslandse studies. Need I say more?

    Oké toegegeven, die laatste twee waren stiekem een mopje. Hoewel die laatste twee om de eerste plaats zouden moeten strijden mocht het praktisch mogelijk zijn. Dat terzijde. ‘k Weet wel al een master na master die ik wil doen! Master in Medieval and Renaissance Studies te Leuven. Kwestie van in ieder geval een doel te hebben om naar te streven.

    Maar met al deze twijfel wordt het weer infodagen afschuimen om te hopen dat men er nu net datgene vertelt dat me overtuigt om een bepaalde richting te kiezen. Enige hulp is steeds welkom en wordt sterk geapprecieerd. De eerstvolgende infodag is de Masterbeurs in Gent volgende week woensdag! Niet dat ik al weet of ik überhaupt wel een master ga doen volgend jaar, maar Arabisch studeren in Gent.. dat klinkt niet slecht ^^.

    Dit bericht werd geplaatst in eigenheid. Bookmark de permalink .

    Een reactie op El Laberinto de los Estudios.

    1. Ruth zegt:

      Ik hoor niet zo’n positieve dingen over de Master Theater- en Filmwetenschap. En ik begrijp je walging voor Leuven: daar wil ik ook niet naartoe! Over Gent kan ik heel lovend spreken (qua stad dan, de administratie & mentaliteit van de UGent vind ik niet zo goed), maar dan moet ik wel melden dat je heel snel een beslissing gaat moeten nemen: hier is een gigantisch kotentekort. Aangezien ik mijn studio niet leuk vind, ga ik weg, en er zitten sinds januari al 3 mensen te azen op mijn kot. Dat alles tesamen 400€ kost. Veel te veel geld voor wat het is. Geen grapje. Op het forum zitten mensen nu al dramatisch naar huisvesting te zoeken.

    Geef een reactie

