Omdat deze dag er om vraagt.

Omdat mooie woorden mijn hart verblijden, geef ik u ‘Soneto XVII’ van Pablo Neruda. Omdat mooie stemmen mijn hart doen zingen, geef ik u ‘Please, Please, Please, Let Me Get What I Want’ in de versie van She & Him. Omdat zonnestralen mijn hart verwarmen, vraag ik u om even naar buiten te gaan om te genieten van dit eerste verlangen naar zwoele zomeravonden.

Pablo Neruda – Soneto XVII

No te amo como si fueras rosa de sal, topacio
o flecha de claveles que propagan el fuego:
te amo como se aman ciertas cosas oscuras,
secretamente, entre la sombra y el alma.

Te amo como la planta que no florece y lleva
dentro de sí, escondida, la luz de aquellas flores,
y gracias a tu amor vive oscuro en mi cuerpo
el apretado aroma que ascendió de la tierra.

Te amo sin saber cómo, ni cuándo, ni de dónde,
te amo directamente sin problemas ni orgullo:
así te amo porque no sé amar de otra manera,

sino así de este modo en que no soy ni eres,
tan cerca que tu mano sobre mi pecho es mía,
tan cerca que se cierran tus ojos con mi sueño.

She & Him – Please, Please, Please, Let Me Get What I Want

En als u me nu wil excuseren, zweef ik nog wat verder na mijn early exposure to sad British pop music.

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle, eigenheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

