Over betovering

Ik weet dat het jaar nog maar net is begonnen, maar ik ben er vrij zeker van dat ik al de beste film van het jaar (en daarmee bedoel ik de films die ik dit jaar zal kijken, niet de films die dit jaar in de cinemazaal komen, nvdr.) heb gezien. Hoe heet dit pareltje waar ik na afloop nog een half uur van pure verwondering naar het scherm bleef staren (oké nee, eigenlijk ben ik op het internet allerlei informatie beginnen opzoeken over de makers ervan en toestanden, maar dat is een iets minder dramatisch beeld)? The Secret of Kells. IMDb heeft er het volgende over te zeggen:

“Young Brendan lives in a remote medieval outpost under siege from barbarian raids. But a new life of adventure beckons when a celebrated master illuminator arrives from the isle of Iona carrying an ancient but unfinished book, brimming with secret wisdom and powers. To help complete the magical book, Brendan has to overcome his deepest fears on a dangerous quest that takes him into the enchanted forest where mythical creatures hide. It is here that he meets the fairy Aisling, a mysterious young wolf-girl, who helps him along the way. But with the barbarians closing in, will Brendan’s determination and artistic vision illuminate the darkness and show that enlightenment is the best fortification against evil?”

Ah zo schoon gezegd! En de behulpzame persoon die ik ben, geef ik jullie natuurlijk de trailer!

Wat? Jullie kunnen er maar niet genoeg van krijgen? U vraagt, wij draaien! En daarmee bereik ik meteen mijn dagelijkse limiet van enthousiasme en aanverwant gebruik van uitroeptekens.

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

