#Wijvenweek: schuldige plezierkes.

What he said. Ik krijg de kriegels van de term ‘guilty pleasures’. Waarom zou je je schuldig moeten voelen als je plezier beleeft aan iets, gewoon omdat dit niet de sociale norm is? Doe wat jij wilt zonder daarvoor verantwoording te moeten afleggen bij wie dan ook. En als mensen dan tóch commentaar hebben op iets wat jij graag doet of op je neerkijken enkel en alleen omdat je een aparte hobby of ietwat vreemde gewoonte hebt, dan weet je al meteen wie er van het lijstje mensen die je tijdens de onafwendbare zombie apocalyps als laatste zou opofferen om zelf in leven te blijven geschrapt kan worden.

Voor de goede orde (oh clichés wat verblijden jullie mijn hart toch en vullen deze witte ruimte zonder dat ik al te veel moeite moet doen) moet ik bij de ‘doe wat je wilt’  van daarnet wel even een kanttekening plaatsen (moh allez, die clichés blijven hier uit de lucht vallen vandaag). Zoals steeds is hierbij (en bij het leven in het algemeen feitelijk) Wheaton’s law van toepassing: Don’t be a dick. Voeg daar nog bij: If you don’t have anything nice to say, shut the frak up. Mocht iedereen deze twee zaken altijd in het achterhoofd houden, de wereld zou er een stukske mooier uitzien. Dat had je vast niet verwacht hé, zo tijdens #wijvenweek het recept voor wereldvrede mee te krijgen. Trust me, ik ook niet.

Dit bericht werd geplaatst in eigenheid, wijvenweek. Bookmark de permalink .

Een reactie op #Wijvenweek: schuldige plezierkes.

  1. Pingback: #Wijvenweek: schuldige plezierkes. | Wijvenblogs

Geef een reactie

