Once upon a time in Limburg

image

Tijdens mijn dagelijkse (toch sinds twee weken) wandeling met Wickie vandaag kwamen we deze koe tegen (eigenlijk waren het er twee, maar koe nummer twee wou niet gefotografeerd worden, such a diva). Ik zou er gewoon voorbij gewandeld zijn aangezien ik op het platteland woon en koeien nu eenmaal deel uitmaken van het leven hier. Niet zo’n groot deel dat ik ’s morgens om vijf uur moet opstaan om Bella te melken, but you get the picture. Koe nummer één was evenwel uit andere kaas gesneden (ja, dat is spreekwoord is verkeerd, maar ik ben hier een landelijke sfeer aan het scheppen dus shht). Georgette, zoals ik twee minuten geleden heb beslist dat ze heet, had precies nog nooit een hond gezien en bleef dan ook gefascineerd staren naar Wickie, die net had beslist om aan de poort van haar weide te gaan snuffelen. Hierdoor bleef ik staan en begon ik mijn omgeving wat aandachtiger te bestuderen en holy frak Georgette is gigantisch (was mijn gedachte op dat moment, zonder de naam wel want die had ik toen nog niet bedacht). Het kind van mijn tijd dat ik ben, viste ik meteen mijn smartphone uit mijn broekzak om een foto te nemen van Georgette en Wickie om het contrast tussen de twee te laten zien. The joke’s on me though, want zoals je kan zien lijkt het op de foto alsof Wickie een freaking direwolf (en zoutvaatje is wel handig hier) is die zelfs Godzilla zou kunnen wegjagen, laat staan een koetje als Georgette. Dat zal me leren geen rekening te houden met perspectief!

En ja, ik heb net een volledige blogpost volgezeverd zodat ik een excuus zou hebben om deze foto te delen met de wijde wereld. You’re welcome.

Dit bericht werd geplaatst in eigenheid, Limburg, Wickie de Viking. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

