Gelezen in 2013

Ik heb dit jaar op Goodreads bijgehouden hoeveel boeken ik heb gelezen (lijstjes ftw) en het komt neer op *tromgeroffel* 110 boeken oftewel 27892 pagina’s. Hé, niet flauwvallen daar aan de andere kant van het scherm! Het waren niet allemaal novels, maar ook een heel deel comic books en graphic novels. Wat het verschil is tussen die laatste twee, vraag jij aan mij denkbeeldige lezer? Er bestaat veel discussie over de twee termen, maar voor mij is het verschil het volgende: voor een graphic novel heb ik meer dan een uur nodig om het te lezen, voor een comic book minder dan een uur. Volledig willekeurig en subjectief, maar het werkt voor mij, so there. Gebaseerd op die onderverdeling heb ik 44 novels, 17 graphic novels, en 49 comics gelezen.  Ik heb dit jaar ook voor het eerst actief de beslissing genomen om boeken die ik saai of ik-ga-mij-hier-seffens-mijn-ogen-uitkrabben-irritant vond gewoon niet verder te lezen, wat er in totaal drie waren. Het is een half mirakel, ik weet het. En nu dus, zonder verder gezever: al de boeken die ik dit jaar heb gelezen.

boeken2013

Dit bericht werd geplaatst in boekenwurm, coole shizzle, eigenheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

