Leeslijst

Ik lees graag. Wat een verrassing, ik weet het. Het (luxe)probleem is dat er nog zoveel boeken zijn die ik wil lezen, dat het volgende boek kiezen soms moeilijk is. Met 246 titels in mijn to read shelf op GoodReads zie ik soms door de pagina’s het boek niet meer. Door de boeken de bibliotheek niet meer? Nota voor mezelf: misschien het spreekwoorden verzinnen voor meneer Van Dale laten. In ieder geval, ik heb enkele avonden geleden een leeslijst voor de komende 16 weken (ongeveer vier maanden dus) opgesteld. Op papier zag dat er heel doenbaar uit, één boek per week, en voor het dikste boek zelfs twee weken. Toen kreeg ik evenwel het wonderbaarlijke idee met de exemplaren op de leeslijst een boekentoren te maken.

image

Euhm ja, die boekentoren wil je niet op je hoofd krijgen. Voorlopig heb ik nog geen job en dus veel tijd om te lezen. Natuurlijk hoop ik dat ik dringend werk vind, en dan valt nog af te wachten hoe goed het lukt om de leeslijst er tegen eind april door te krijgen.

Dit jaar wil ik meer non-fictie boeken lezen, wat dan ook de helft van de leeslijst is. De andere helft is vooral fantasy en sciencefiction, want obviously. In januari wil ik Zoo City, Mr Penumbra’s 24-hour Bookstore, Sister Outsider, en Women of Color and Feminism lezen, in februari Kushiëls Pijl, The Color Purple, Excluded, en Pedagogie van de Onderdrukten, in maart Ready Player One, Americanah, De Aderlating van een Continent, Black Feminist Thought, en in april Anna Karenina (ja echt, ik ga na enkele jaren er naar staren in mijn boekenkast me er toch aan wagen), Chicana Feminisms, en Teaching to Transgress. Een hele boterham! Maar ik eet boterhammen for breakfast!

En ja, ik heb net vijf minuten plat gelegen van het lachen door die laatste twee zinnen. Easily amused, I am.

Dit bericht werd geplaatst in boekenwurm, eigenheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

