Hoe het met het leven gaat

Scrolde ik even door mijn vorige blogposten (om mijn gebrek aan kwantiteit te bekijken, kwaliteit zal ik maar in het midden laten), bleek dat ik niets heb meegedeeld over hoe het hele thesis indienen en aanverwanten nog is afgelopen. Hoor je het tromgeroffel nog niet?

In ieder geval (voor het gezever het dak laat instorten), ik was dus geslaagd voor mijn thesis en zodoende ben ik in september afgestudeerd, en kreeg ik meteen twee diploma’s aangezien ik de lerarenopleiding al vorig jaar met succes (grote onderscheiding represent) had afgerond. Het hele universiteitgedoe, zeker de laatste twee jaren, heeft me heel wat bloed, zweet, en tranen gekost, maar uiteindelijk is het dan toch nog allemaal goed afgelopen. In mijn onwetendheid dacht ik dat het zwaarste nu toch wel achter de rug was. Oh wat was ik toch een sweet summer child.

Zoals iedereen wel weet is de logische stap na afstuderen, toch in ieder geval als je geen miljonairs als ouders hebt die een wereldreis kunnen sponsoren, op zoek gaan naar een job. Ik kan de hoeveelheid sollicitatiebrieven en mails die ik heb gestuurd al niet meer tellen, ik heb al op zoveel verschillende manieren mijn kwaliteiten aangeprezen dat ik zo’n brief ondertussen in mijn slaap kan schrijven. Jammer genoeg is er daar buiten een korte interim in december nog niks van gekomen. Ik ga jou, lieve lezer, de antwoorden die ik heb gekregen besparen, aangezien ze vrijwel allemaal op hetzelfde neerkomen: bedankt om te solliciteren, maar door de vele sollicitanten hebben we een strenge selectie moeten maken en jij bent er niet bij. Op één vacature hadden inderdaad toch wel een redelijk aantal mensen gesolliciteerd ja. Hoeveel? 351.

Ik ga mij nog een glas wijn ingieten denk ik zo.

Dit bericht werd geplaatst in eigenheid. Bookmark de permalink .

Een reactie op Hoe het met het leven gaat

  1. z zegt:

    Zeg, en hoe vlot dat intussen nog? Gloort er al beter nieuws aan de horizon?

Geef een reactie

