Terug van nooit echt weggeweest

Ik heb een schrijfkriebel, en die is er altijd. Soms zit die vanuit een hoekje van mijn hersenen alles te bekijken zonder echt actief me te pushen, maar de laatste tijd wordt die kriebel steeds maar sterker en sterker. Er zitten verhalen in mij om verteld te worden, en veel flauwe mopjes (vooral flauwe mopjes). Ik heb ideeën voor blogposten of kortverhalen of opiniestukken, en verzin plottwisten, onderbouwde argumenten en meer. Maar dan. Dan schrijf ik het niet neer en laat ik het in een hoekje van diezelfde hersenen verstoffen. Af en toe neem ik het mentaal nog eens vast en denk ik “potverdikke, hier zou ik iets cools mee kunnen doen”, om het dan terug neer te leggen en iets anders te gaan doen. En zo blijf ik maar uitstellen. En uitstellen. En uitstellen. En zo zijn we ondertussen alweer bijna een half jaar na mijn vorige blogpost.

Een excuus (ik kan er zo fantastische verzinnen, maar ik zal het bij eentje houden) waarom er een stilte van bijna een half jaar is geweest, is dat de indeling van mijn categorieën mij niet meer aanstaat, want ah ja natuurlijk is er hier “eigenheid”, de blog gaat tenslotte over mijzelf, en “coole shizzle”? Ben ik twaalf jaar oud? (oké stiekem vind ik dat nog steeds een awesome naam voor een categorie maar zeg het tegen niemand) Met zo’n excuus is het natuurlijk gemakkelijk om niks te schrijven, want in welke categorie moet ik het steken als de categorieën mij ambeteren? Niet langer! Ik ga de komende dagen afkijken bij inspiratie opdoen bij andere bloggers hoe ik een meer compacte categorie-indeling kan doen (tips zijn altijd welkom), maar dat gaat mij er (hopelijk, fingers crossed) niet van weerhouden hier in mijn stukje van het internet terug wat meer gezever (pakjesloos tot de pakjes terug gefixt zijn) te placeren. En nee, dat is geen mooi Nederlands, come at me bro (nee asjeblieft niet, ik wil mijn manicure niet verpesten).

Dit bericht werd geplaatst in eigenheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

