15 dingen die niemand vraagt

Ik zag dit tof lijstje bij Verbeelding staan, en aangezien ik een enorme fan van lijstjes, ga ik me eraan wagen! En zie vraag acht waarom ik schaamteloos (maar bij deze wél met credit) de lay-out van haar post ook mee overneem.

  1. Slaap je met de deuren van je kledingkast open of dicht?
    Dicht, en ik ben ook al opgestaan uit mijn warme bed om een kastdeur dicht te doen, nadat ik eerst mezelf had overtuigd dat het geen verschil zou uitmaken, om dan vijf minuten later toch terug uit bed te sluipen om een duw tegen de deur te geven. Die neiging zal vanuit hetzelfde hoekje van mijn hersenen komen dat dacht dat er vroeger een wolf in deschaduwen van de gang woonde, en ik daarom van de badkamer naar mijn slaapkamer moest spurten. Freud zou er ongetwijfeld iets over te zeggen hebben, maar aangezien ik dat maar een zeveraar vind, gaan we over naar de volgende vraag.


  2. Neem je mini flesjes shampoo enzoverder mee uit hotels?
    De laatste en enige keer dat ik in een hotel heb geslapen was tijdens de laastejaarsreis naar Italië toen we in het Sheraton hotel in Rome hebben overnacht, en ik kan me niet herinneren dat ik toen iets heb meegenomen.


  3. Heb je ooit een straatnaam bord gepikt?
    En dan drie weken niet kunnen slapen uit schrik dat de politie mij zou komen arresteren? Ik dacht het niet.


  4. Gebruik je to-do lijstjes?
    Yup, veel en graag. Ik vind het vooral het lijstjes maken tof. Het effectief vervullen van de zaken die op de lijstjes staan, dat gaat niet altijd even goed.


  5. Heb je sproeten?
    Geen idee eigenlijk, en te lui om naar een spiegel te wandelen. Ik vermoed van niet dus, of toch geen opvallende in ieder geval.


  6. Heb je weleens in de bosjes geplast?
    Niet dat ik mij kan herinneren.


  7. Hoe groot is je/jullie bed?
    Momenteel slaap ik in het onderste éénpersoonsbed van wat vroeger een stapelbed was, maar aangezien ik van plan ben binnen dit en twee maanden naar Antwerpen te verhuizen, heb ik het volgende bed al gepland. Niets minder dan een bed uit de Ikea! Ahja, ’t zal er geen van *insert superduur meubel design merk* zijn.


  8. Ben je lui?
    Zie vraag vier.


  9. Is er iets waar je je nu aan irriteert?
    Mijn muziek is net onverwacht uitgevallen en nu moet ik gaan uitvissen of het aan iTunes ligt, of aan mijn laptop die het af en toe laat afweten.


  10. Kauw je op pennen en potloden?
    Blasfemie! Heiligschennis! Natuurlijk niet, en andere mensen zien kauwen op een pen die ik hen net heb geleend is den duivels.


  11. Heb je bij een jeugdbeweging gezeten toen je kleiner was?
    Als klein meisje ben ik een jaar of twee bij de Chiro geweest, en daarna ook op CM-kampen meegeweest. Zelf ben ik ook zowel CM-monitrice als leidster van de VKSJ geweest, dus er zit wel wat jeugdbeweging in mijn bloed.


  12. Kijk je nog weleens naar tekenfilms?
    Als “weleens” verschillende keren per maand betekent, dan ja. Recent ben ik nog “How To Train Your Dragon 2” in de cinema gaan kijken, en de eerste HTTYD is niet gewoon één van mijn favoriete animatiefilms, maar gewoon favoriete films tout court. Daarnaast ben ik mij rustig doorheen het Studio Ghibli / Hayao Miyazaki oeuvre aan het werken. Ook is “De Laatste Eenhoorn” één van de formatieve films van mijn kinder- en jeugdtijd, net als een heleboel Disney films (de bibliotheek van Belle.. *happy sigh*). Om “Avatar, the Last Airbender” niet te vergeten natuurlijk! Het is wel geen film, maar een televisieserie, maar niettemin in mijn top vijf beste series ooit. TEKENFILMS 5EVER!


  13. Tel je de treden als je op de trap loopt?
    Nee, ik kijk alleen goed uit dat ik niet door een losse trede val en in één of andere vreemde droomwereld terecht komt. Dat gebeurt regelmatig, je hoort er alleen nooit in het nieuws over omdat die mensen er niet over kunnen vertellen natuurlijk.


  14. Dans je weleens als er geen muziek te horen is?
    Oh ja, heel regelmatig. Ik hou van dansen, liefst mét muziek, maar dat kan gerust ook zonder muziek. Als ik op een trein aan het wachten ben of met de hond aan het wandelen of inkopen aan het doen, dan komt daar soms spontaan een pirouette uit mijn lichaam en dat is gewoon niet tegen te houden.


  15.  Weet je hoe je het oliepeil van je auto moet checken?
    Ik heb mijn autorijbewijs, dus ik ga ja zeggen Walter.


Tot zover mijn lijstje van 15 dingen die niemand mij vraagt. Onder het schrijven ervan heb ik nog wel 15 andere dingen bedacht die mensen mij nooit vragen, maar die gaan voor een andere keer zijn want het boek dat ik aan het lezen ben roept. Het gaat over chocola en Frankrijk en magie, dus het internet gaat voor een keer toch verliezen.

 

Dit bericht werd geplaatst in coole shizzle, eigenheid. Bookmark de permalink .

Geef een reactie

